Ammattiosasto voi järjestää tapahtumia jäsenilleen.

Ammattiosaston uusille jäsenille ammattiosaston tapahtumat ovat ilman omavastuuosuutta vuoden ajan liittymisestä. (HUOM ! Tapahtumat saattavat sisältää rajoituksen osallistujien määrään)

Voit myös lähettää tapahtumaehdotuksen ammattiosaston hallitukselle (..puuttuu vielä..) löytyvällä lomakkeella. Hallitus kokoontuu joka kuun ensimmäisellä viikolla (kesätauolla heinä-elokuussa). Lähetä tapahtumaehdotus viimeistään viikkoa ennen seuraavaa kokousta.

Ammattiosaston toimikunnan päätöksellä noudatetaan 2.3.2010 alkaen seuraavaa ohjeistusta.

Ohjeistusta käytetään Ammattiosaston tuen ja omavastuiden määrittämiseksi toimikunnan ja jäsenistön suunnitellessa tapahtumia.

Tuki voi olla enintään 80,00 euroa/jäsen

Kustannuksesta tuki voi olla enintään 2/5 ( 40% )

Esim. kustannus 90,00 =>            Omavastuu jäsen  54,00e

AO: n tuki              36,00e

• Tukiohjetta käytetään kaikissa AO: n tukemispäätösten ohjeistuksena
  • Poikkeuksena toimikunnan ENEMMISTÖN PÄÄTÖKSELLÄ tehtävät päätökset
  • Tuki on tarkoitettu vain AO 12 jäsenille
  • Poikkeuksena toimikunnan ENEMMISTÖN PÄÄTÖKSELLÄ tehtävät päätökset, esim. perhetapahtuma.
  • Tuen saajien nimet ja kuitit kustannuksista on tuotava taloudenhoitajalle
  • Toimikunta puuttuu tarvittaessa ja tekee ohjeistuksen jos tukimahdollisuutta käytetään väärin.

LISÄKSI toimikunnalle esitettäessä toivomuksia järjestettävistä / tuettavista tapahtumista on otettava huomioon ainakin seuraavia asioita.

• Esittäkää asia riittävän ajoissa. Kokoukset AO: n toimikunnalla on kuukauden ensimmäinen tiistai ja ainakin yhden kokouksen käsittelyn vaatii tukipäätös.
  • Jos tapahtuman ”puuhamiehet” ovat valmistelleet esityksen hyvin niin silloin yksi kokous asian käsittelyyn yleensä riittää.
  • Jos on kysymyksessä tapahtuma jonne pitää maksaa varausmaksu ja tarjous on pyydetty tietylle osallistujamäärälle, niin erityisen tärkeää on aloittaa selvittäminen ajoissa.
    • Sitovaa varausmaksua ei makseta ennen kuin lähtijät ovat sitovasti ilmoittautuneet ja maksaneet omavastuuosuutensa. Siksi päätös tukiasiasta ja omavastuusta on tehtävä esimerkiksi niin, että jää vielä kuukausi aikaa selvittää mukaan lähtijät ennen kuin maksetaan lopullista varausmaksua tai laskua (joka voidaan menettää sitten jos tarvittavaa lähtijämäärä löydy, tai ainakin kustannukset nousevat kun lähtijöitä on vähemmän kuin tarjouksessa on laskettu).Tämä tarkoittaa usein sitä että pari- kolme kuukautta aikaisemmin ennen tapahtumapäivää olisi hyvä olla liikkeellä toimikunnan suuntaan tarvittavat selvitykset mukana.
  • Miksi näin. Siksi että kaikki rahapäätökset vaativat toimikunnassa tehdyn ja hyväksytyn päätöksen. Ei työsuojeluvaltuutetun ja pääluottamusmiehen kopissa voi tehdä päätöstä vaikka olisi kuinka kiire.

Hyvin valmisteltu esitys sisältää ainakin seuraavaa:

- On mietitty onko kysymyksessä tapahtuma jota markkinoidaan kaikille        ammattiosaston jäsenistölle vai pelkästään pienelle porukalle.

- On mietitty mahdollisimman hyvin montako osallistuu koska se vaikuttaa kustannuksiin ja kustannukset olisi oltava selvillä.

- On mietitty asiaa yllä olevan tuen määrittelyyn tehtyä ohjeistuksen avulla.

- Sitä mitä kustannus / henkilö tulee olemaan ja sitä mikä siitä kokonaiskustannuksesta / henkilö on sitten henkilön omaa maksettavaa omavastuuosuutta.

Laskelmat on tehty selvästi ja mielellään sähköiseen muotoon.

(lähetetty sähköpostilla, helpottaa kokouksessa käsittelyä.)

Omavastuu ohjeistuksen mukaan on siis vähintään 60% kustannuksesta ja AO: n osuudeksi jää 40%.

Kun lukee tarkasti ohjeistusta, niin siinä sanotaan että tuki voi olla enintään 40 % ja enintään 80 e/hlö.

Siis aina ei voi valmistella asiaa niin että se tuki on jotain laskettua vaan se on enintään 40%

Miksi näin

Rahaa tulee Ammattiosastolle jäsenmaksuista palautuksina ja Ammattiosasto on tehnyt budjetin joka vuodelle. Siinä on tähän toimintaan budjetoitu summa rahaa jonka pitää riittää koko vuodeksi.

Ei siis voida olettaa että kaikkea voi tukea ohjeistuksen maksimimäärällä

Toimikunnan jäsenillä ei ole kenelläkään aikaa alkaa selvittämään näitä asioita, vaan jäsenistön on itsekin oltava aktiivista.

Tukihakemus 2024

MS Word -tiedostoAO12 tukihakemus 2024.docx (31 kB)

TAPAHTUMATUKI

Tapahtumatuki on ammattiosaston jäsenelle 50 % tai max. 50 euroa ja samassa taloudessa asuvalle yhdelle perheenjäsenelle tuki on 25 % tai max. 25 euroa.

Ammattiosaston jäsenellä on oikeus kahteen lipputukeen / kalenterivuosi. Toinen lipuista voi olla perheenjäsenen lipputuki.
Samaan tapahtumaan ammattiosaston jäsen ei voi hakea kahta täyttä tukea, toisen lipun pitää olla perheenjäsenen lippu.

Ammattiosaston jäsen ostaa ensin lipun/liput itse. Tuen saadakseen kuitti ja ammattiosaston allekirjoitettu ja päivätty tukihakemus *** yläosiossa  *** lähetetään Ammattiosaston taloudenhoitajan sähköpostiin sähköisesti tai valokuvina osoitteeseen      metalli12ry@gmail.com    Muista lähettää vuosittain ensimmäisellä kerralla myös Verokorttisi. Lähetä se myös jos olet tehnut muutoksia verokorttiisi.
Kuittien saapumisjärjestys sähköpostiin on ratkaiseva tukien maksamisessa, ammattiosasto myöntää tukea enintään 50 lipusta / kalenterivuosi.

TUKI AMMATTIOSASTON UUDELLE JÄSENELLE
Ammattiosaston uuden jäsenen, alle 1 vuosi liittymisestä, tuki on 100% tai max. 100 euroa ja samassa taloudessa asuvalle yhdelle perheenjäsenelle tuki on 25 % tai max. 25 euroa.

Jos olet ollut ammattiosaston jäsen alle vuoden, niin rasti ruutuun tukihakemuksen  kohdassa: "Uusi jäsen, ilman omavastuuta".

AMMATTIOSASTON TILINUMERO

FI03 1469 3000 2213 96

Jos maksat tapahtuman omavastuuta,  muista kirjoittaa viestikenttään mihin tapahtumaan maksu on.